Vanaf de eerste Cascaderun in 2007 is Hoogeveense IT- bedrijf Rovecom betrokken bij het maken van de website. Een ontmoeting tijdens het hardlopen tussen George de Roo, eigenaar van Rovecom en Marcel Lip, bestuurslid van de Hoogeveense Cascaderun, heeft voor deze jarenlange samenwerking gezorgd.
Tieneke Ringenier
Inmiddels heeft Rovecom de derde website voor de Hoogeveense Cascaderun gemaakt. Janet Heida van Rovecom is de drijvende kracht achter de ontwikkeling van de website. ‘Rond de zomer van 2016 zijn we benaderd door de organisatie van de Hoogeveense Cascaderun, de website was toe aan een make-over. Het uitgangspunt voor de vernieuwing was een website waarbij de bezoekers gemakkelijk de informatie konden vinden en natuurlijk moest de website toegankelijk voor iedereen zijn, ongeacht welk apparaat hij of zij gebruikt. Dat laatste is vooral op de dag van de Cascaderun erg belangrijk. Deelnemers willen graag zo snel mogelijk hun eindtijd weten en kijken dan vooral met hun smart Phone.’
Veel bezoekers
De betrokkenheid van Rovecom beperkt zich niet alleen tot het maken van de website. ‘Er doen een aantal sportieve ICT-ers aan de Cascaderun mee’ vertelt Janet. ‘Gelukkig ben ik geen hardloper. Samen met een collega sta ik deze dag stand by.
Janet Heida
Natuurlijk hebben we voorzorgmaatregelen getroffen om de website goed te laten draaien. Zo hebben wij extra serverruimte gereserveerd. Dit zorgt ervoor dat er met veel bezoekers tegelijkertijd naar de website gekeken kan worden zonder dat deze vastloopt. We weten dat er direct na de Cascaderun nog “een run” is, namelijk op de uitslagen. De site wordt dan gigantisch veel bekeken. Mocht de website toch onverhoopt uit de lucht raken, dan staan we klaar en kunnen we direct aan de slag. Gelukkig is dit nog nooit voorgevallen.’
Frisse website
Het resultaat van de nieuwe website is het gevolg van een goede samenwerking tussen Rovecom en de Hoogeveense Cascaderun. ‘Ik had veel contact met Eildert Dragt. Naast een gebruiksvriendelijke navigatie moest het een frisse website worden waarbij de sponsoren goed in beeld zijn en de sfeer van de Cascaderun duidelijk naar moest voren komen. Nadat het design goedgekeurd was heb ik de heb de indeling voor mijn rekening genomen en Eildert de teksten en het fotomateriaal. Zo hebben wij er samen voor gezorgd dat er, in een relatief korte tijd, weer een frisse nieuwe website beschikbaar was.’